. mese . irodalom . grafika . animáció . szpot . zene / hang . blogok . Zozó Amerikában .

hangarchívum . First Session . Ottó király .

csak tapintatosan

Archivátor - Zenei inzultus és drum 'n bass

Régóta terveztük már, hogy létrehozzuk vegyes érzelmeket kiváltó zenei múltunk online lenyomatát. Nem mintha épp erre lenne szüksége a világnak, de ennyi év elteltével is kapunk pozitív megerősítéseket az anyag hozzáférhetőségét illetőleg.
Tervezett gyűjteményünk több szervesen kapcsolódó  formációt kíván itt bemutatni, úgymint az Ottó királyt, a Bödör Riport-ot, a Tres Hombres Crew-t (amennyiben sikerül megragasztani) valamint a First Session zenekart és az impulzus egyéb következményeit.

 

A First Session zenekar

A testvéreket érintő zenekarok bemutatásánál kezdjük is rögtön a First Session zenekarral.Nem csak azért, mert elsőnek Attila készült el a zenekar munkásságát feldolgozó anyaggal, hanem azért is, mert a zenekar a kezdeti szoftveres barkácsolásból egy kiadóval és bolti hanghordozóval rendelkező zenekarrá avanzsálódott az idők folyamán. Borbély Tamás ambíciózus tevékenységének köszönhetően a zenekar életképesnek mutatkozott és a megfelelő időben a megfelelő körökbe küzdötte fel magát. Eképp vált lehetségessé, hogy egy szép napon a Quimby előzenekaraként mutathatták meg magukat a Káosz Amigosz lemezbemutató koncertturnén. Azt nem állítanám, hogy egyenrangú félként álltak ott a színpadon, de a dolog vitathatalanul megtörtént. Gratulálnék is hozzá öcsémnek ezúton és ahogy Ford Fairlane mondaná: Clint Eastwood bekaphatja, hejjjj!

G.L.

Amikor felötlött, bennünk, hogy csinálunk egy oldalt közösen és ide be lehetne illeszteni akár a First Session-t is a kezdetektől, adódott a kérdés: hogyan lehetne feltenni akár a nagylemezünket. Szó szót követett, majd felvettem a kapcsolatot Keleti Tamással, aki jelenleg is a 1Grecords kiadó főnöke, hogy megbeszéljük, mi módon kerüljön ki az album az éterbe megjelnése után kerek 10 esztendővel. A válasz a következő volt. Először is nem tűnt el a lemez teljesen, mert fizetős oldalakon már ismét hozzáférhető, akár számonként, akár egyben. /pl. digitalia/ A Youtube-bal kötött szerződésének hála, a közel jövőben a két hivatalos videó klipünk felkerül a csatornára. Ez mára már valósággá vált. Azért maradt bennem egy kis hiányérzet, de szerencsére hamar megoldódott. Van egy jól sikerült zágrábi koncertfelvételünk, amit házi barkácsolás módján igyekeztem egy kicsit finomítani, és a végeredményt meg is hallgathatjátok. Végül gondoltam egy merészet, és a legelső tákolmányainkból is kiválasztottam 3 zenét, ami inkább vicces, mint jó, de ez is szerves része a zenekarnak.A történetünk mostani megírásakor már sok kisebb részletre nem emlékeztem, így lehet, hogy vannak nem egészen pontosan lejegyzett szálak. Remélem fog még eszembe jutni olyan dolog ami kimaradt, de fontos, mert akkor az majd belekerül  a későbbiekben. Jó szórakozást kívánok!

 

G.At.

First Session:
Valamikor 1999 eleje körül Borbély Tamás barátommal eljutott hozzánk a MIXMAN zeneszerkesztő program demója. A két ambiciózus fiatalember hamar rákattant a modern zenekészítés gyors útjára, és kevés gondolkodás után zenekart alapított. Maga a zenekar neve is az első próbálkozások címéből született. Nagyon hamar rákaptunk az ízére, nem is volt nehéz. Sok hangfájl, szép hangzás, és egy kis segédprogram segítségével saját loo-pokat lehetett a program által megkívánt kiterjesztésre alakítani, innentől kezdve pedig nem volt megállás. Hatalmas lendülettel fogtunk bele azonnal a nagylemez készítés rejtelmeibe, hiszen mit sem ér egy zenekar lemez nélkül ugye? A készülő számok alatt találtunk rá egy nashvilli rádióra, akiknél volt minden héten 2 óra, ahol a program által készített zenéket lehetett beküldeni, és reménykedni, hogy egyszer csak felcsendül a számunkra oly kedves dallam. Első sikereinket itt arattuk, sok pozitív visszajelzést kaptunk, sokszor kerültünk be a zenéinkkel. Jelentkeztünk remix versenyekre is, ahol legnagyobb sikerünk, az Art Of Noise akkoriban debütáló új albuma a The Seduction of Claude Debussy kapcsán ért minket. A kiírás harmadik helyét értük el!!!! Mellényünk tovább duzzadt, ami 3 saját kiadású lemezben csúcsosodott ki. Úgy gondoltuk, legyen komolyabb a dolog, így Tamás sikeresen meginvitálta zenekarunkba Keleti Kristófot, a Malacka és a tahó dobosát, aki eleve szimpatizált a tört ütemekkel. Jó barátságba is kerültünk a zenekarral, ahol megismerkedtünk Kurucz Róberttel, aki akkoriban a Music Box TV-nél volt technikus. Az ő közreműködésének hála, rendeztünk ott Tamással egy szilveszteri bulit, ami utólag nagyon nagy lépés volt a zenekar életében. Az egyik egyeztetés alkalmával, találkoztunk a TV főnökével, ami oda vezetett, hogy hírtelen beugróként levezényeltünk egy esti élő adást a TV-ben!!! Nagyon élvezetes volt, tetszett a vezetőségnek apróbb hibáktól eltekintve, és kaptunk egy saját műsort, ami kb. fél évig ment is rendszeresen. Itt sikerült találkoznunk Keleti Tamással, az 1G Records kiadó főnökével, adtunk neki egy demót, tetszett neki, de azt kérte, hogy csináljunk stúdióban egy újat, élő hangszerekkel megspékelve. Kristóf beszervezte Volford Andrást a szaxofonjával együtt szintén a Malacka és a tahóban játszott, és játszik is a mai napig. Elkészült a demó. Ez már nyerőnek bizonyult, és beengedést nyerünk a popszakma feneketlen kapuján. 2000-ben felvettük a máig egyetlen igazi nagylemezünket, olyan közreműködőkkel, mint Balanyi Szilárd (Quimby), MC Publo (Publo Hunny, Soerii és Poolek), Djoliba 2000 zenekar, valamint Todd Williams mint MC. A lemez 2002-ben jelent meg Rest in beats címmel. Nem sokkal a lemez megjelenését követően Volford András kilépett a zenekarból, helyette érkezett a fúvós szekciót megtartván Nikowitz Dániel trombitával, és Árvai Krisztián konga felszerelésével. Sajnos Keleti Kristóf is a távozás mellett döntött, így rövid időre beugrott Szőcs Gergő. Igen nagy átalakulás kezdődött, ami majdnem egy korai feloszlássá fajult, de hála az égnek azért még sikerült újra talpra állítani a zenekart. Tamással ketten maradtunk, és az utolsó szalmaszálba megkapaszkodva a zenekarhoz invitáltuk Paizs Attila (dob), Mester Dániel (szaxofon), Barta Zsolt (gitár) triót, és még egy picit fickándoztunk zenéink hullámain.
Szerencsére számos fellépést elkönyvelhettünk el, többek között Sziget (2000, 2002, 2003), Wanted fesztivál (2000), Quimby - Káosz Amigos lemezbemutató turné 2002, SXSW fesztivál (Austin, Texas 2000), Pula (2003), Zágráb (Klub Mochvara – 2004)

A modern polihisztor: Todd G. Williams

Aki figyelmesen átrágta magát az oldalunkon, az észrevehette, hogy egy azon név két különböző helyen is felbukkan. Konkrétan Todd Wiliamsra gondolok. Ez nem véletlen. Toddal még a nagylemez felvételekor ismerkedtem meg, Borbély Tomi jóvoltából, és hála istennek barátságunk megmaradt, ha nem is találkozunk minden héten. Nagyon vicces figura, egy igazi személyisége a nyüzsgő fővárosnak. Amikor a mese narrátorain gondolkodtunk testvéreimmel, az angolra kapásból Todd jutott az eszembe, ami mindenki szerint jó döntés volt. Egy picit kellett azért noszogatni, de szerencsére elvállalta. A munkálatok után, megkértük, írjon magáról pár sort, egy pici bio gyanánt. Chattelés során küldte át nekem a következő sorokat magyarul. Kértem, hogy angolul is tegye meg, de meglepetésemre azt közölte úgy nincs. Aztán a beszélgetés végén azért küldött egy mondatot magáról angolul:
actualy, to be honest, my bio is the following: "Todd Williams. He lives."
Todd G. Williams 1967 július 19-én született az Amerikai Egyesült Államokban, a kaliforniai Sacra-mentóban. Apai ágon  fekete és cherokee indián , édesanyja révén zöld-foki szigeteki és olasz szár-mazású. Tanulmányait a kaliforniai UC Berkeley Egyetem etnikumok és kisebbségtudomány szakán végzi. 1990-ben elhagyja az Egyesült Államokat és  a portugáliai Lagosban majd Barcelonában vállal munkát bárosként, később építkezéseken. 1992 januárjában, spanyolországi ismerősei ösztönzésére, üzlet alapítási céllal érkezett Magyarországra, ahol Budapesten megismerkedik első barátnőjével, egy erdélyi lánnyal, akiről kiderül, hogy valószínűleg vámpír. Ez a tény, s a mérhetetlen kíváncsiság maradásra kényszeríti. Polihisztor, rapper, Húsz évig angoltanár, napjainkban fordítgat, szabadidejében dj-zik dj Q the physicist néven. SANDWICH nevű néhai zenekarával, lemezt ad ki American Positivisme címmel. Egyébként hegedül is a Trottelben, valamint megjelent könyve is„Ti, magyarok, feketeszemmel” címen szintén a Trottel gondozásában.

http://trottel.mentha.hu/timagyarok.html -

www.facebook.com/djqthephysicist

 

First Session magánkiadású albumok

Vera Cruz

Az igazi első album 1999-ből. Erősen érződik az „azonnal csináljunk egy lemezt” felkiáltás az anyagon. A számok többsége olyan hosszú, hogy már fáj. Jól kivehetően amatőr módon kezeltük még a MIXMAN programot, de az első gyermekét babusgatja legtöbbet az ember! Szerintem ebben a lemezben található meg leginkább az a hangzásvilág, ami akkor a hatalmába kerített, és a mai napig repít, persze ahogy öregszik az ember, úgy alakítja magához az egészet. Az album már akkor csak szigorúan belső körökben volt bejáratos. A „not for sale” és a „for promotional use only” felirat alkoholos filccel, ahogy kell. Szívesen szemezgettem volna róla másik számot is, de ez lett véleményem szerint, ami annyira el lett találva, hogy nem sokat gondolkoztam a dolgon. Hölgyeim és Uraim! Szóljon hát az legeslegeslegelső albumról a Magic of India!!!

FS_promo_1999_Magic of India by First Session 

Liquid Dreams

Megjelenése szintén 1999. Hiába, no elkapott minket a gépszíj. Ezen az albumon Tamás előszeretettel illesztette már be kis házilag felvett monológjait a számokba, előrevetítve, hogy nem csak instrumentális számokat kellene csinálni. Már akkoriban is sok verset írt, és ha jól emlékszem, akkor az első számszöveg az egyik verse volt egyben. De vissza az „albumhoz”. Sajnos már itt kezdett egy picit megcsúszni a hangzásvilág, olyan űber összevisszaságok hallhatók egynémely számban, hogy az ennyi idő után is meglep. A hatalmas lehetőségekbe egyszerűen belefulladunk, nagyon sok mindent szeretnénk belezsúfolni a számokba. Rendesen lehet rajta röhögni/szörnyülködni az egyszer biztos! olyan zenei stíluskavalkád, amilyet elképzelni is nehezére esik a kedves érdeklődőnek! Azért sikerült kiválasztani egy számot. Naná, hogy ez is eposzi terjedelmű, simán lehetne belőle egy reális hosszúságút csinálni. A korong már sorszámozott, így sokkal értékesebb, a filctoll szerintem ugyan az! :) A szám, az album első száma, címe: Sweet Dreams

FS_promo_1999_Sweet Dreams by First Session 

Gulit Cripples Love Heals

Az eleddig utolsó magánkiadásban „megjelent” lemez 2000-ből. A lemezen már található több szám is, ami nem csak a MIXMAN-nal készült, és szerintem nem is olyan jók. A leg csapongóbb lemezt sikerült megcsinálni, ami nem fest jó összképet. Annak nagyon örülök, hogy végül a valódi nagylemeznél inkább a régi vonal felé húztunk, és nem kacsintgatunk nagyon messzire. Igaz, a Nairobi Discoval azért készítettünk egy poppos számot, de hát azt legalább a kiadó is meg tudta lovagolni. Mind a három lemez elkészítéshez külön ki kell emelni egy nagyon fontos embert, Miglécz Gábort, aki rendkívül profi külcsínnel látta el azokat, szerintem nagyon sok jelen pillanatban is kapható album borítójánál igényesebbek. Ezer köszönet érte!!! Végezetül pedig csendüljön fel innen is egy nóta, amit azért is választottam, mert a bolti lemezünk egyik számának az első verziója, amit végül sikerült jól felhasználnunk, ez pedig nem más, mint a The Gift, ami végül U Can’t-ként látott napvilágot 2002-ben.

FS_promo_2000_The Gift by First Session 

First Session/1G Records

Nairobi Disco 2002 /kislemez/

 

A nagylemez előfutáraként került a boltok polcaira, az eredeti számot és három feldolgozást tartalmaz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rest in Beats 2002

 

„A nagylemez.” Csupa nagy betűvel is írhatnám, mert egy nagyon fontos mérföldkő volt a zenekar életében. Amikor az első kritikák megjelentek róla, abszolút jogos vélemények születtek. Törtnek tört, de nem party zene, amire többen számítottak. Jogos. Inkább háttérzenének jó, vannak hibái, érződik rajta, hogy ez az első, de kiindulási alapnak szerintem nagyon jó volt, innen csak fejlődni lehetett volna. Imádtam minden percét a munkálatoknak, a lemezfelvételtől az utómunkálatokig. Azt azért a mai napig nem értem, hogy jelölték az albumot Dance kategóriában az Arany Zsiráfon…

 

 

 

 

klipek:

Summer Breeze:


      
Nairobi Disco: 

 

riport VIVA TV- A betoncsimpánz

 

 

Live:

2004-ben jutottunk el Zágrábba, a Klub Močhvara színpadára, ahol véleményem szerint a legjobb koncertünket élhettük át mi magunk is. Szerencsére rögzítésre került az anyag, így ezt most a kedves érdeklődő meg is hallgathatja! Jó szórakozást!

Moonshine horvacka 

 

FS_live_2004_Zagreb_12_Summerbreeze by First Session 

FS_live_2004_Zagreb_11_U_can't by First Session 

FS_live_2004_Zagreb_10_Chapter1 by First Session 

FS_live_2004_Zagreb_09_Solemnly by First Session 

FS_live_2004_Zagreb_08_Privategoldbaby by First Session 

 

FS_live_2004_Zagreb_07_Close_your_eyes by First Session 

 

FS_live_2004_Zagreb_06_Trainspotting by First Session 

 

FS_live_2004_Zagreb_04_My_girl by First Session 

 

FS_live_2004_Zagreb_03_Moonshine by First Session 

 

FS_live_2004_Zagreb_02_Darknight by First Session 

 

FS_live_2004_Zagreb_01_Disappointed by First Session 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ajánljuk is mindjárt ezt a nagyszerű progrsszív dárembész albumot a vájtfülű kifinomultaknak.

youtube

Emlékszem erre az időszakra. A Music Box TV egy "kívánságműsor is volt egyben, sms-ben lehetet klipet rendelni széles választékukból. Mi ültünk a TV előtt, Attila meg pakolta a zenéket.

 

 

 

 

Amikor Attila Todd-ot megkérdezte, mit írjunk róla, próbált gyorsan összeszedni valamit, majd azt mondta: írjátok azt, hogy egy tróger vagyok...

djqthephysicist/facebook

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Djoliba 2000/ myspace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mambodomino ©